GELECEĞİN GEMİLERİ 1.BÖLÜM

Yayınlandı: Mart 3, 2012 / Sanayi

Eırık Raude adlı Gemi,  Norveç şirketi olan Ocean Rigin malı olan Eırık Raude adlı Gemi bu şirket tarafından işletiliyor. Bu gemi Dünyanın En Büyük Yarı Denizaltı, Kendinden İtme güçlü Okyanus Sondaj Gemisidir. Bu gemi 122 metre yüksekliğinde ve adeta yüzen bir şehir ve de bir ada görünümündedir. Bu gemide 120 kişi çalışıyor ama 21 gün çalışılıyor 21 gün tatil yapılıyor.21 günlük o tatilde başka bir ekip bu gemide çalışıyor. Kısaca Vardiya usülü çalışılıyor. Birbirine birleştirilmiş 4 bacağı olan Geminin alt tarafı Çin; Güverteler ve Üst yapı Missisipi’deki Tersanelerde üretildi ve de burada monte edildi. Şimdiye kadar yapılmış en büyük 6 pervane, Royce Roys tarafından yapıldı. Bu geminin 6 adet dizel motoru bulunmaktadır. Toplamda da 10.200 beygir güç üretiliyor. Motorlar toplamda 7 Megawatt elektrik üretiyor. Bu gemi küçük bir kasabanın elektriğini karşılayabiliyor. Kuzey Atlantiğin Dalgaları Dünyanın hiçbir okyanusunda yoktur. Zamanının batmaz denilen Ocean Ranger Dev Okyanus sondaj platformu, Kuzey Atlantiğin 30 metreyi bulan dev dalgaları tarafından batmıştır.84 kişi bu faciada ölmüştür. Bu facianın teknik verileri şöyledir: 23 metrenin üzerinde dev dalgalar ve 100’lerce knotu aşan Rüzgâra maruz kalındığı kayıt edilmiştir. Eırık Raude adlı bu Gemi, bir yüzyıl fırtınasında bile aynı yerinde kalabilecek kapasitededir. Dalgalar neredeyse 10 katlı bir bina boyunda olduğu kameralar tarafından kayıta alınmıştır. Eırık Raude bu dalgalarla boğuşabiliyor. Eırık Raude hem en zorlu bölgelerde hem de derinliği 3000 metreyi bulan sularda çalışmak için yapıldı. Bu gemi zorlu hava koşullarında saatte 12 km hız yapabilmektedir. Bu geminin günlük kirası ise, 250.000 dolardır. Kendine ait küçük bir denizaltı robotu da bulunmaktadır. Kendinden İtkili olmayan Okyanus Sondaj gemileri, Eırık Raude gibi gemilere göre daha dengeliler. Nedeni ise; tamamen denize batmalarıdır. Kısacası Eırık Raude adlı Gemi, sondaj gemiciliğinin kralıdır.

Aker CS 650, hem bir buz kırıcı hem de bir konteyner gemisidir. Bu gemi 1,5 metre kalınlığındaki buzları kırabiliyor. Bu gemi yapıldığında 169 metre uzunluğunda ve de  20.000 ton ağırlığında olacak.Yapımı ise, 11 ay sürecek ve de yapımda 300 kişi çalışacak. Bu gemi 120 milyon dolara mal oldu ve de bu gemi Nikel metal firması tarafından satın alındı. Bu gemiyi Aker Yards firması yaptı. Aker Yards’ın yan kuruluşu olan Aker Arctic hem buz üzerinde araştırma yapıyor hem de deniz mimarisi üzerinde çalışıyor. Bu gemide Eiffel Kulesindeki çelik kadar metal kullanıldı. Yaklaşık 8000 ton kadar. Örneğin, 12 Golden Gates köprüsünü boyayacak kadar boya da bu gemide kullanıldı. Çelik plakalar çok kaliteli yaklaşık olarak 50 milimetredir. Bu plakalar ise, lazerle kesiliyor. Bu geminin motorları çok güçlü ve de Dizel motordur. Nükleer güç kullanan Yamal adındaki bir Gemi de Rusya tarafından yapıldı. Bu gemi de Kutup bölgesindeki denizde diğer gemilere yol açmak için kullanılıyor. Bu gemi,  1 yıl boyunca yakıt almadan kutup bölgesinde çalışıyor. Rusya bu gemiden 8 adetlik bir filo kurmuş bile. Yamal ayrıca buzları kırmıyor ve de turizm içinde kullanılıyor. Turistleri kutuplara taşıyarak bu bölgede şampanya partisi düzenleniyor ve de soğuk denize giriliyor.

Hellespont Faırfax, Dünyanın En Büyük Çift Tekneli Tankeridir. Toplam Uzunluğu: 380 metre, Genişliği: 68 metre ve de güvertenin tabana olan uzaklığı da 34,5 metre(buna geminin derinliği deniyor)’dir. Bu gemi Güney Kore’de Daewoo tersanesinde yapılacak. Bu geminin inşa edilmesindeki amaç ise, %50 oranında daha çok ham petrol taşımaktır. Bu gemideki motorlar 9 silindirli ve de Dünyanın en büyük motorlarıdır. Bu gemi akranlarına göre de çok daha hafiftir. Bu gemi 9 kat boyayla boyanıyor. En son 3 kat pas önleyici boyayla boyanarak böylelikle Geminin çelik parçaları oldukça çok dayanacak. Bu gemi metal gerilmesine de oldukça dayanıklıdır. Ayrıca bu geminin Hidrodinamiği de mükemmel bir yapıda olduğu deneylerle ispatlandı. Yani kısaca Güney Kore, Tanker yapımında Dünyada birinci ve de Japonya’yı da geçmiş durumdadır. Bunu da bu Gemiyle görebiliyoruz.

Kılo Moana, Dünyada ilk defa Swat teknolojisini kendi üzerinde uygulayan araştırma gemisidir. Peki, neden Swat teknolojisi. Bilimsel araştırmalar için geminin çok sarsıntısız olması gerekiyor. Bunun içinde Dünyadaki en sarsıntısız ve çok dengeli gemi Teknolojisi, Swat teknolojisi olduğu için bu Gemi Teknolojisi oldukça idealdir. Bu teknolojiyi üreten ise, Kanadalı Fredrıck G. Creed’tir. Ama Creed düşündüğü gemiyi göremeden beş parasız ölmüştür. Swat teknolojisinin temelinde ise, şu esaslar yatmaktadır: Çift gövdeli oluşu, Denizaltı gibi Denizin altına uzanan gövde uzantıları, Gövdeler arasında belli bir boşluk olması, Gövdeler arasındaki boşluğun en tepe noktasıyla en alt noktası arasında belli bir yüksekliğin olmasıdır. Bu gemi 27,5 metrelik dalgalarda bile oldukça sarsıntısızdır. Tek gövdeli gemiler bu dalgalarda yerinden bile ilerleyemezken bu gemideki su bardağının içindeki su bu nedenle hiç dökülmemiştir. Swat teknolojisini uygulayan gemi ise, sadece bu gemi değildir. Amerika Birleşik Devletleri, bu teknolojiyi donanmada da uygulayarak Dünyada ilk defa Steel Teknolojisini(radarda görünmezlik teknolojisi), sarsıntısızlık teknolojisini ve hızlılık teknolojisini bir araya getirerek çok fonksiyonlu bir gemi yaptı. Bu gemi adeta radarda hiç görünmeyerek hedefine çok hızlı bir şekilde ilerliyor ve de hedefini de böylelikle çok hızlı bir şekilde yok etme imkânına da sahip olabiliyor. Bu geminin diğer bir çeşidi yani üstü açık hali, Dünya üzerinde sürat rekorunu kırarak saatte 100 km hıza ulaşmıştır. Bu gemideki roketler ateşlendiğinde ise, hedefi 1 saat gibi izlemesi sayesinde roketler düşmana düşünme şansı da tanımıyor. Sarsıntısızlık, hız ve ateş gücü birleştiğinde de adeta yıkıcı bir güç olabiliyor. Swat teknolojisi özellikle Katamaranlarla karıştırılmamalıdır. Katamaranlarda çift gövdelidir ama onun denize denizaltı gibi inen bir çıkıntısı yoktur sadece, denizi yaran bir gemi güvertesi vardır. Onun içindir ki, Katamaranlar Swat gemilerinin sarsıntısızlık özelliğinin yanına bile yaklaşamazlar. Swat gemileri sarsıntısızlık alanında Dünyadaki En büyük Tek Güverteli Gemileriyle bile yarışmış ve de büyük bir farkla kazanmıştır. Swat Teknolojisinin seyahat gemilerine uyarlanmasıyla da bu teknoloji böylelikle ispatlandı. Özellikle Radısson Dıamond adındaki seyahat gemisi bu gemilerden ilkidir. Tabi ki en büyük faktör yolcuların konforudur. Yolcuların Deniz tutmasına karşın yani deniz dalgası sallantısına karşın bu gemi biçilmiş bir kaftandır. Nedeni ise de yukarıda bahsettiğim sarsıntısızlık ve çok dengeli olma özelliğidir. Sarsıntı olmadığından Yolcular böylelikle içkilerini çok rahat bir şekilde yudumlayabiliyor ve de yemeklerini de aynı karada yer gibi yiyebiliyor. Sarsıntı olmadığından geminin batma riski de çok düşüktür. Bu gemi normallerine göre de daha çok kişiyi alabiliyor ve de çok hızlıda gidebiliyor. Çünkü bu özelliklerdeki Swat teknolojisi Dünyada birincidir. Ama Swat Gemileri Denizlerde fazla görünmüyor. Nedeni ise de daha yeni tanınıyor olmasıdır. Tek gövdeli gemiler 6000 yıldır var ama Swat gemileri 30 yıldır denizlerde. Tabi bu teknolojiyi kullananlar arasında birinci sırada da ordu geliyor. Nedeni ise, Denizcilerin bu teknolojiye daha yeni alışıyor olmalarıdır. Toplasan Dünya üzerinde 50 tane Swat gemisi bulunmaktadır. Bilim adamları Swat gemilerine bindiğinizde Tek gövdelilere binmeyeceksiniz diyor. Sarsıntısızlık ve de çok dengeli oluşu bu nedenle çift gövdeli gemileri rakipsiz kılmaktadır.

Shangai Express, Dünyanın En Büyük Konteyner gemilerinden biri olarak belirtiliyor. Bu geminin içinde devasa motorlar bulunmaktadır. Örneğin bu motorlar 12 silindirli ve de K98 Mc motordur. Gemi bilimcileri bu gemi için daha uzağa ve de daha hızlı giden başka bir konteyner gemisi yoktur diyor. Bu geminin maksimum hızı ise, saatte 50 km olduğu belirtiliyor. Ne kadar konteyner alıyor dediğinizde ise, 7500 TU yani 7500 konteyner’dır. Ama piyasada 8000 konteyner taşıyan konteynerlerde bulunmaktadır. Ama Gemi yapımcıları mesela Güney Kore’deki Hyundai Şirketi gibi devasa şirketler ilerde 10.000 konteyner taşıyan Gemi yapacaklarını belirtiyor. Bunun olması da Dünya için çok iyi olacaktır. Nedeni ise de Geminin içinde taşınan malların satış fiyatlarına binen maliyetin daha da düşmesidir. Shangai Express genelde Hamburg limanına demirliyor. Nedeni ise, buranın Dünyanın en önemli limanlarından birisi olmasıdır. Örneğin burada her şey otomatiktir. Yani burada konteyner taşıyan kamyonlar yoktur ve de kendi kendini otomatik olarak hareket ettiren konteyner taşıyan taşıtlar vardır. Bu taşıtların içindeki yazılım ve elektronik sayesinde de bu mobil taşıtlar birbirlerine bile çarpmıyor. İşini bitirdiğinde de gidip yerine park ediyor ve de yeni görevlerini bekliyorlar. Ayrıca bu limandaki vinçler bile otomatiktir. Bu vinçleri kullanan kimsede yoktur. Bu vinçler eğilip yükselerek birbirlerine çarpmıyor ve de yukarıda bahsettiğim mobil taşıtlara da konteynerları milimetrik hassasiyetle yerleştiriyorlar. Konteyner taşımacılığında konteyner gemilerinin inanılmaz yükselişi bir kamyon şoförü sayesinde olmuştur. Kısacası konteyner taşımacılığı Markın adındaki kişi sayesinde bulunmuştur. Markın, konteyner taşımacılığında Kamyon olması gerektiğini ve de konteynerların indirilmesini ve de bindirilmesini kamyonların yapabileceğini uygulamayla belirtmiştir. Böylelikle Markın adındaki kamyon şoförü,  Dünyada çok ünlü olmuştur. Bu ün sayesinde de Markın, Gemi taşımacılığı tarihinde iz bırakanlar listesinde ilk 3’de yer alarak Konteyner Gemilerinin bu güne gelişinde en büyük paya sahip olan adamlar arasındaki yerini perçinlemiştir.

Vasco Da Gama, Dünyanın En Büyük Tarama gemisidir. Bu geminin 33.000 kübik metre kumu ve de çakılı taşıyabilme kapasitesi bulunmaktadır. Bu da rakiplerine karşı %50 daha fazla taşıma anlamına gelmektedir. Bu teknolojinin derinliklerine indiğimizde de karşımıza çok güçlü pompalar ve de dizel elektrikli motorlar çıkmaktadır. Bu geminin pompaları dünyanın en güçlü pompalarıdır. Örneğin, bu pompalar bir olimpik havuzu 2 saniye gibi kısa bir sürede emebilecek kapasitededir. Bu pompalara güç veren dizel elektrikli motorlar da bu başarının en büyük nedenidir. Bu teknolojiyi üreten dev ülkeler ise,  Hollanda ve Belçika’dır. Şu an bu Ülkeler Tarama Gemisi Teknolojisinde zirvede bulunuyor. Vasco Da Gama ise, Belçika ülkesinin bir ürünüdür. Adını ise, Portekizli bir kâşife borçludur. Tarama Gemisi teknolojisi acaba nedir sizce? Tarama Gemisi teknolojisi denizin altındaki toprakların alınarak başka bir yerde örneğin plajlarda, yeni bir şehir yapmak için veya Palmiye adası gibi yerleri inşa etmek için bu teknolojinin buralarda kullanılmasına dayanmaktadır. Örneğin Miami Plajı eskiden böyle değildi. Carl Fisher adındaki bir girişimci bir Tarama gemisi şirketiyle anlaşarak Miami Plajını bugünkü haline getirdi. Tarama gemisiyle çıkartılan toprağın sakın ha dayanıksız kum olarak düşünmeyin. Çünkü Denizin altındaki topraklar yüzyıllardır büyük bir basınç altında kalarak çok sert bir hale gelebiliyor. O zamanlarda Florida Miami de Tarama Gemisi teknolojisiyle çıkartılan toprağın üstüne otel yapılacağını duyduklarında çok şaşırdılar. Ama bu toprağın üstünde şimdi Miami plajında çok yüksek katlı oteller bulunmaktadır. O zamanda Amerikalı bir mizahçı, Florida ya bir sembol arıyorsanız bir tarama gemisi buna tam bir örnektir demiş. Tarama gemisi teknolojisinin tarihine bakacak olursak: İlk Tarama Gemisini kâğıda şematik bir şekilde çizen Leonardo da Vinci’dir.  Daha sonra ise, Buhar teknolojisi Tarama gemilerini zirveye ulaştırarak bugün Panama Kanalından Ağır yük konteyner gemilerinin geçmesini Tarama Gemilerine borçluyuz diyebiliriz. Dünyanın En büyük Tarama Gemisi Vasco Da Gama, şu an Malezya da kullanılıyor. Malezya’ya yapılacak olan kara genişletme projesini Vasco Da Gama kısa bir zamanda bitirebilecek kapasitededir. Ama ilerde daha çok yük alabilecek Tarama gemilerinin inşa edildiğini göreceğiz. Çünkü daha uzun mesafelerde daha çok yük almak daha çok gelir demektir. Ama daha büyük Gemiler inşa edilene kadar Vasco Da Gama, piyasada bir numaradır.

Mıghty Servant 1(Kudretli Hizmetkâr 1) ,Dünyanın En Büyük Açık Deniz Nakliye Gemisidir. Bu gemi 150 metre uzunluğunda ve de 50 metre genişliğindedir. Bu geminin tüm kapasitesi şu an 21 bin tondan 45 bin tona yükseltildi. Ve bu da güvertesinde kendi ağırlığının 2 katını taşıyabildiği anlamına gelmektedir. Bu gemi 20.000 beygir gücündedir. Shell’e ait olan Nakika adındaki petrol platformunun toplam ağırlığı ise, 40 bin tondur. Bu platformun Meksika körfezine taşınarak daha sonra petrol çıkartması bekleniyor. Mıghty Servant 1 bu platformu,  Güney Kore’nin Ulsan Tersanesinden Meksika Körfezine taşıdı. Shell tarafından bu taşıma karşılığında 7 milyon dolar ödenmiştir. Bu gemi 15 deniz mili rüzgârlara bile dayanabiliyor. Deniz mili kavramı; İngiliz Amiral Boufort tarafından bulunmuştur. Şimdi denizde bu kavram kullanılıyor. Deniz biliminde Knot kavramı da kullanılıyor. 1 knot 1,8 km’dir. Kudretli Hizmetkâr 1, Deniz araçlarının yarıştırıldığı top 10 listesinde 1. Geldi. Yani Number One.

Jumbo Fairplayer, Dünyanın en büyük vinçli kaldırma sistemine sahip bir ağır nakliye gemisidir. Bu gemi 14.000 ton yük taşıyabilecek kapasitededir. Bu gemide bulunan iki adet vinç kol bu kaldırma işlemini yapan ana elemanlardır. Bu kolların bir tanesi 900 ton taşıyabilmektedir. Bu gemi Hollanda malıdır ama Romanya’da inşa edilmiştir. Bu geminin yaklaşık fiyatı ise, 150 milyon dolardır.Bu tutarın 50 milyon doları vinçlere aittir.Öbür kalan tutar ise, bu geminin çıplak fiyatıdır. Bu gemi özellikle dengeye odaklanılarak inşa edildiği için fazla sürat yapamamaktadır. Bu geminin yaptığı hız en fazla 17 knot’dır. Ayrıca bu gemi 6 metrede 1 litre petrol yakmaktadır. Ama bu geminin yakıtı katranın 1 kere daha rafine edilmiş biçimidir. Bu gemide bu yakıt türü belli bir sıcaklıkta tutulması gerekiyor. Nedeni ise de bu yakıtın hemen asfalta dönüşmesidir. Jumbo Fairplayer yandan gelecek dalgalara ise en fazla 30 derece yatarak karşı koyabilmektedir. O yüzdendir ki, Jumbo Fairplayer Atlantiğin o dalgalarına dayanabilecek kapasitede olmadığı için bu gemi bu dalgalara karşı dik gelecek şekilde karşı koymaktadır. Peki; bu gemi, vinçleri sayesinde o ağır yükleri nasıl kaldırabilmektedir? Bunu bu gemi şöyle yapabilmektedir: Jumbo Fairplayerin sahip olduğu o güçlü vinçler ağır yükleri kaldırırken bu yüklere karşılık gelen balans ağırlıklarla oynanarak böylelikle çok çok büyük ağırlıklar kaldırılabilinmektedir. Bu balans ağırlıklar genelde deniz suyu olmaktadır. Ama bu gemi Atlas okyanusu gibi denizlerde bu ağır yüklerle birlikte dengede kalabilmek için Mühendislik hesaplarına da gerek duymaktadır. Bu mühendislik hesapları ise,  bu gemideki gemi mürettebatı tarafından yapılmaktadır. Ayrıca bu geminin çok kesin manevralar yapabilmesi ve yön tayini için de kendisine yardım eden bir şilepi bulunmaktadır. Bu şilep, Jumbo Fairplayer’ın limana demirlemesi içinde kullanılmaktadır. Kısacası, Jumbo Fairplayer hem kaslarıyla hem de personeliyle birlikte Ağır Nakliye Sanayisinde bir numaradır.

Ferries Ulysses, Dünyanın En Büyük Feribotudur. Bu feribot Guinness Rekorlar kitabında da En büyük Arabalı Vapur olarak geçiyor. Bu gemiye İrlanda’nın gururu da deniliyor. Bu Gemi 50.000 ton ağırlığındadır. Bu Geminin teknik özelliklerine gelecek olursak: Bu gemi 240 Kamyon, 1342 Araba ve de 1900 yolcu taşıyabilmektedir. Bu Geminin motorları ise, 40.000 beygir güç üretebiliyor ve de bu gemide 4 Tane dizel motor bulunmaktadır. Ayrıca bu gemi, saatte 40 km hız da yapabiliyor. Bu feribot çok güçlü dalgalara karşı koyma yeteneğine de sahiptir. Dalgalara karşı da içinde bulunan suyla karşı koymaktadır. Dalgalar hangi yönden gelirse gelsin içindeki su, zıt yönde kuvvet uyguluyor ve de böylelikle geminin çok sarsıntısız olmasını sağlayabiliyor. Ayrıca dalgalar çok daha kuvvetli olduğu zamanlarda bu gemi olduğundan daha fazla da denize batırılabiliniyor. Böylelikle de ağırlık merkezi aşağı kayıyor ve de gemi daha sarsıntısız ve daha rahat yol alabiliyor. Ayrıca da geminin böylelikle batması engelleniyor. Kısacası bu gemi, Feribot dünyasında bir numaradır.

G.O SARS Araştırma Gemisi, Bilim adamları bu gemiden denizin altına gönderilen Argus adındaki su altı denizaltısını kullanarak, su altındaki Volkanik kayalarda hidroponik volkanlarda mikrop bulunabileceğini düşünüyor. Daha sonra da bu Bilim adamları, Bu mikropların neden Marsta olmaması gerektiğini belirtiyor. Argus adındaki su altı denizaltısının günlük kirası ise, 30 bin dolardır. Bu volkanlar çok büyük miktarlarda metan gazı da püskürtüyor. Bu metan gazı denizin yoğunluğunu düşürerek bu gemiyi batırma riski de bulunabilir. İşte bu yüzden de bu gemiyi çok hassas bir noktaya yerleştirmeliler. Hatta Argus adındaki denizaltının hidroliğindeki sıvı donduğu için motorları da böylelikle yandı ve de 2 motoru değiştirdiler. Daha sonra da daha ince olan bir hidrolik yağ konularak son motorun hiç arızalanmadan çalışmasını sağladılar. Nedeni ise de bu denizdeki sıcaklık -1 derecede ve de kalın yağ donabiliyor. Bu durumlarda ince yağ kullanılması gerekiyor. Kısacası bu gemi,  bilime yön verecek hatta Marstaki yaşam izlerini de Dünyada kanıtlayacaktır.

Uss Nimitz, Dünyanın En Büyük Uçak Gemisidir. Nimitz sınıfı uçak gemileri 4 milyar dolara mal oluyor ve de yapımı da 7 yıl kadar sürüyor. Bu gemiler 97.000 ton ağırlığındadır. Bu uçak gemilerinin içindeki kamaraların ağırlığı ise, 800 ton kadardır. Nükleer güçle çalıştığı için de bu gemilerdeki yakıt 20 yıl kadar yetebiliyor. Nimitz sınıfı Uçak gemileri, yaklaşık 90 uçak taşıyabiliyor ve de saatte de 55 km hız yapabiliyor. Bu uçak gemisinde ise, 6000 mürettebat görev yapabilmektedir.  Bu uçak gemisi parça parça üretiliyor ve de daha sonra da bu parçalar kaynaklanıyor ve sonuçta da Uçak Gemisi böylelikle oluşuyor.  Modül denilen bu parçaların bir tanesi ise, 850 ton civarındadır. 161 modül bir araya geldiğinde ise, bu uçak gemisi oluşuyor. Burada kullanılan vinçler, Batı Yarım Kürenin en büyük Vinçleridir. Bu vinçler ise, Northman Grumman’a aittir. Amerika şu an daha yeni bir uçak gemisi üzerinde çalışıyor.2014 yılına kadar bitirilmesi planlanan bu geminin daha büyük olacağı belirtiliyor. Ama şu an Dünyanın En Büyük Uçak Gemisi ve de Uss Nimitz sınıfı süper uçak gemisi, Uss George H.W.Bush’tur. Bu gemi ise, Nimitz sınıfı Süper Uçak Gemilerinin sonuncusudur.

Hanjın firmasının ürettiği Hanjın Washington, 400 metre boyundadır ve de şu an kullanılan orta büyüklükteki bir konteyner gemisidir. Bu geminin diğer bir teknolojik ve de daha kapasiteli ağabeyi Adrıan Maersk konteyner gemisi ise, ülke olarak Danimarka’nın Ödevse tersanesinde üretiliyor. Adrıan Maersk,  Hanjın Washingtondan 42 metre daha uzundur ve de fazladan 650 konteyner taşıyabilmektedir. Şu an Adrıan Maersk, Dünyanın en uzun konteyner gemisidir. Bu tersanede bu geminin bir kardeşi yapılıyor. Bu yeni gemi 3300 konteyner taşıyabilecek ve de geminin 3 ayda bitirilmesi planlanıyor. Bu gemilerin yapımı ise sırasıyla şöyledir: 1-) Çelikle başlanıyor. Ama bu saç levha halindeki çeliktir. 2-)Bu Çelik levhalar Asetilen lambasıyla kesiliyor. Bu çok teknolojik bir kesim aracıdır. Asetilen lambası suyun altında bile işlemektedir. 3-)Kaynak. Kaynak genelde şöyle yapılıyor: Genelde kaynak robotlarla yapılıyor. Ama el mahareti isteyen ince işlerde, işçiler tarafından kaynak yapılarak çelik levhalar birleştiriliyor. 4-) Motor. Bu gemiler genelde Amerika’daki Los Angeles Long beach limanında hizmet veriyor. Nedeni ise de bu limanda çok fazla ithalat yapılıyor oluşudur. Dolayısıyla daha büyük gemiler daha fazla konteyner içerdiği için taşıma maliyeti de böylelikle düşüyor. Bu liman çok canlı olduğu için genelde Hanjın Washington tarafından kullanılıyor ama daha sonra Adrian Marsk gibi gemiler bu limanda hizmet verecektir. Bu limandaki en çok risk ise, Vinç operatörlerinin üstündedir. Nedeni ise de 29 tonluk bir konteynerin, genelde bu ağırlıkta oluyor, düşmesi birçok can ve para kaybına mal olmasıdır. Hatta bu konteynerlar bir kamyonun üstüne düştüğünde kamyona ve içindeki şöföre de büyük zararlar verebiliyor. Onun içindir ki, bu limanda çalışan Vinç Operatörleri senede 200.000 dolar maaşla çalışıyor. Kısacası Adrıan Maersk, Geleceğin Konteyner Gemisidir.

1.BÖLÜM SONU

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s